2017. május 15., hétfő

Népszínház utca 27.


A Népszínház utca 27-el már régóta szemeztem, mert mikor egyszer egy városjáró túrán a vezetőnk mesélt róla, kiemelte, hogy az építészt nagyban inspirálták Párizs épületei és azok különleges, külső folyosó-erkélyei.

Hát, nézzétek meg!

 
forrás: Róka László

Inspiráció:


A Népszínház utcai épületet jelenleg tatarozzák, ez valószínűleg már az utca rehabilitációjának a része. Külsőleg nem volt rossz állapotban, de azért nem árt neki a felfrissülés. 

Nem gondoltam volna, hogy valaha is okolni fogom a napot, de most nagy nem jött jól, hogy ennyire sütött. 


A rekonstrukciót a külső folyosóval kezdik meg, aztán nekilátnak a homlokzat megtisztításának.

Az épületről nem sokat sikerült megtudnom. Furcsamód az építőről nincsen adat a levéltárban, viszont találtam egy 1934-es újságcikket, melyben leírják, hogy a ház előtt ütött el egy nőt egy taxis. 1957-ben pedig illetéktelen lakásfoglalónak bélyegeztek egy nyugdíjas asszonyt, aki az épület gangján élt.

Kilátás 1914-ben az erkély-folyosóról:


Az előcsarnok szinte minimalista, melyben a halványzöld szín dominál.


A főlépcsőnél viszont már megkapjuk a bérházhoz méltó díszítéséket!





A lift már nem az eredeti és a ház imázsába egyáltalán nem illő, modernista betűtípus uralkodik a lépcsőházban.



Ami kint, a függőfolyosón vár ránk azonban kárpótol mindenért!







1 megjegyzés:

Thököly út 46. - A Szenes-ház

Mára még nem terveztem új cikket, ugyanis a már korábban beharangozott új sorozaton dolgoztam, de egy olyan épület nyitotta meg nekem a k...