2017. január 18., szerda

Asbóth utca 17.

Nem mentem messze a Madách tértől, éppen csak betértem abba az utcába, amely keresztülhalad rajta. Ez nem más, mint az Asbóth utca, mely a Király utcába torkollik. 

Miután lebontották az Orczy-házat (1936-ban), a Helvetia Építő és Ingatlan Rt. vette meg a területet és öt épület építésébe kezdett 1938-39-ben. 

Az Asbóth utca 17. és 15. vasbetonvázas ikerházak. Sós Aladár tervei alapján épültek fel, statikusuk Gellért Sándor, kivitelezőjük Fehér Lajos és Dános László cége volt. 

Ezekre a házakra szinte alig süt a nap, az Árkádok takarásában, szinte mindig sötétségbe burkolózik az utca. (Ezért is égett ki a legtöbb kép..)




Az előcsarnokban nagyon sötét volt. 


Így ha találtam valami érdekeset rá kellett vakuznom...


Ezzel a lakók láthatóan nem foglalkoznak...


Így indul a lépcső.


És megy felfelé..




Emelet-részletek:




Hát igen, talán emiatt a betűtípus miatt keverik gyakran össze ezeket az épületeket a szocializmus építészetével. (Bennem is kicsit SZTK hatást keltettek.)

(4.) emelet:



Rálátás a klinkertéglás Gulyás-OTP házakra:



Illetve egy másik Helvita-házra:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Thököly út 46. - A Szenes-ház

Mára még nem terveztem új cikket, ugyanis a már korábban beharangozott új sorozaton dolgoztam, de egy olyan épület nyitotta meg nekem a k...