2017. március 16., csütörtök

Tömő utca 17.

Józsefvárosban a Corvin-sétány miatt sok épületet bontottak le. Voltak köztük értékesek és kevésbe értékesek, de egy biztos, velük a régi Budapest egy darabja veszett oda. Sajnálni lehet őket, én is így tettem a Harcsás-háznál, amit védett(!!!) homlokzati elemei ellenére is eltüntettek. A legtöbb épület azonban nemes egyszerűséggel putri volt, ahol nagycsaládok nyomorogtak 27 négyzetmétereken és mellékhelység is csak a folyosó végében volt található. Akiket kiköltöztettek, összkomfortos cserelakást kaptak, vagy anyagi juttatást.

Szóval sok ház ment a levesbe és vannak olyanok, amikért egyáltalán nem kár. A Tömő utca 17. sincs annyira a helyzet magaslatán, hogy itt maradjon. Miért? Hát, itt a válasz:


Félgangos épület, nagy valószínűséggel 1879-ben épült.

Jelenleg félő, hogy leszakad az első emelet. A ház majdhogynem életveszélyes állapotban van. 


Az alsó lakásban már nem is laknak.

Folyosó részletek: (mert nem mertem végigmenni)



Rálátás a szomszédos telekre: 

Itt korábban egy földszintes ház állt (1866-ban épült), érdekesmód sokkal több adat maradt fent róla, mint a mi épületünkről. Régen lebonthatták már, a közelmúltban még kézi autómosó és parkoló volt a telken. 


Vannak kis apróságok, amiknek lehet örülni, de félő, hogy ezeket csak a múlt iránti rajongásomnak köszönhetően emelem ki:


A lépcső, ami egyébként ilyen állapotban van:


Padlóminta:


Innen is látszik, hogy mennyire vészes a helyzet:



Már kacsintgat a jövő?


A kapu kívülről:


....


A végére hagytam a homlokzatot. Az állapota nem (annyira) rossz, de nem is igazán azt tükrözi, ami bent van. Mondhatnám, átver minket. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Thököly út 46. - A Szenes-ház

Mára még nem terveztem új cikket, ugyanis a már korábban beharangozott új sorozaton dolgoztam, de egy olyan épület nyitotta meg nekem a k...