2017. január 24., kedd

Bem József utca 2.

Többször mondtam már, hogy a modern magyar építészet mostohagyerek. 
Túlságosan is letisztult, túl egyszerű, éppen ezért az embernek nem akad meg rajta a szeme, nem is igazán érdekli,  hogy milyen lehet.

Vannak épületek, melyek belevesznek a terek és utcák forgatagába, mert nincs rajtuk semmi olyan különlegesség, ami megfogna bennük minket. De talán nem is ez a feladatuk.

Ilyen a Bem József utca 2.

Szemben vele az a bizonyos Radetzky-laktanya, amelyet ki akartak belezni, hogy a homlokzat megtartásával új épületet hozzanak létre. Hasonló szitu volt a Légrády-palota története is, ott azonban megtörtént az átépítés. (...és egy-két dolgot a belső udvarból visszaépítettek.)



A laktanya ma borzalmas állapotban van. 


Bem Palace látványterv. Ilyen lett volna, ha az ellenállás és a kormány nem állítja meg az építkezést.

Összehasonlításképpen a Légrády-palota:


Ilyen volt...


A háború áldozata...


Újjászületve... Lehetne vitatkozni, hogy jó ötlet volt e a teljes kibelezés, ezáltal egy új épület beleépítése, de a látvány megváltozásával, úgy gondolom mindenki jól járt. 

De elkanyarodtam a mai házunktól.

Ötemeletes épület, Rákosi Jenő kereskedő megrendelésére készült, Vajk Tibor és Lukovits István tervezésében. 1935-re épült fel. 



Letisztult, egyszerű formavilág.





A zöld emeletek azonban dobnak egy kicsit a puritánságon.




Néha nem árt lenézni:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Thököly út 46. - A Szenes-ház

Mára még nem terveztem új cikket, ugyanis a már korábban beharangozott új sorozaton dolgoztam, de egy olyan épület nyitotta meg nekem a k...